Shop Mobile More Submit  Join Login

Details

Closed to new replies
December 11, 2012
Link

Statistics

Replies: 38

Dark Souls!

:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 10, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Have you played it, did you enjoy it, did you beat it, was it too hard, too easy, Who was your favorite boss/character, favorite weapon, favorite armor set?

I have played it, i enjoyed it immensely, i did beat it (only once though, im working on new game plus), i think it had a perfect difficulty setting, my favorite boss was Gwyn, Lord of Cinder, my favorite weapon is the Black Knight Halberd, and my favorite armor set is Havel's Set. Thanks! :D :) Looking forward to Dark Souls II :D
Reply

You can no longer comment on this thread as it was closed due to no activity for a month.

Devious Comments

:iconnirvanagenesis:
NirvanaGenesis Featured By Owner Dec 15, 2012
I just got to Blighttown and accidentally fell off a cliff trying to loot a corpse. :lol:

I thought the Bell Gargoyles were fun, but that may have been because I summoned Solaire and he's an entertaining character. Can't say I know an awful lot about the game mechanics. It does a shitty job of explaining its own systems and I really hope Dark Souls 2 corrects that.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 15, 2012  Hobbyist Traditional Artist
LOL I hated Blighttown. And the gargoyles are pretty fun :) lol especially when the second one shows up out of nowhere and breathes fire at you haha :)
Reply
:iconfranznacion:
FranzNacion Featured By Owner Dec 15, 2012  Hobbyist Digital Artist
You can just look on dark souls wikia to understand the game mechanics.
Blight town is not my favorite level. Bring a lot of purple moss and try not to get poisoned.
Reply
:iconguttedcorpse:
GuttedCorpse Featured By Owner Dec 13, 2012
My favorite boss are the signs that say "try jumping".
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Lol :)
Reply
:iconfirstxaidxkit:
FIRSTxAIDxKIT Featured By Owner Dec 13, 2012  Professional Interface Designer
I bought it on Black Friday and have played for like 2 hours but didn't get very far at all. I actually really like the game, I'm just still getting used to the combat system and the overall feel for the game. I really enjoy that the combat feels like you have actual weight to your character--swinging a two handed sword doesn't feel like you're swinging a twig. Unfortunately, Borderlands is consuming all of my gaming time.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Hmm, yeah Dark Souls has a very advanced combat system. But i wouldn't stick to two-handed swords if I were you, especially considering like 40% of the game takes place in close quarters :)
Reply
:iconfirstxaidxkit:
FIRSTxAIDxKIT Featured By Owner Dec 14, 2012  Professional Interface Designer
I don't use two handed swords practically ever, just making an analogy ;)

I tend to prefer light, quick weapons in almost every game I play. Any that you would recommend?
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Hmm, a decent weapon for beginners is the Drake Sword. :)
Reply
:iconmarvelouschester:
MarvelousChester Featured By Owner Dec 13, 2012
You should try the PvP out sometime to, it's another reason people like it, the only downside is that they tried to do Peer-to-peer so there is lagstabbing bs sometimes. Thank God the 2nd one is going to use dedicated servers.
Reply
:iconfirstxaidxkit:
FIRSTxAIDxKIT Featured By Owner Dec 13, 2012  Professional Interface Designer
Mmm yeah, I definitely see how that could result in a clusterfuck of an experience. That's good that they're fixing it.

I'm not sure how the PvP works, but I have shit for armor and weapons because I'm only like a level....7 or so lol.
Reply
:iconmarvelouschester:
MarvelousChester Featured By Owner Dec 13, 2012
I highly suggest looking on the Dark Souls wiki to learn how the PvP works, but yeah, you may want to wait till a higher level and pro tip for a pvp build: Make sure your Vitality is at 45 or around there so you don't get 1-shotted by AIs on a higher NG and backstab fishers.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Seconded, you really wanna get that health up. Some people in PvP can be brutal with backstabs.
Reply
:iconfirstxaidxkit:
FIRSTxAIDxKIT Featured By Owner Dec 13, 2012  Professional Interface Designer
Mmk, thanks!
Reply
:icon0rg:
0rg Featured By Owner Dec 13, 2012
Favorite boss: Ornstein and Smough
Favorite weapon: Murakumo
Favorite armor: Black Iron Set
Favorite spell: Homing Crystal Soulmass
Favorite area: Painted World of Ariamis
Favorite NPC: Black Iron Tarkus
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Hmm I liked Ornstien and Smough. It was a unique fight to be sure :) the Murakumo is kind of bulky for my taste. The Black Knight Armor is better fully upgraded than the Black Iron Set.I never learned very many spells besides pyromancy and the advanced magic weapon spell lol :) Painted World or Ariamis was amaaaazing :) Half Breed Priscilla was awesome :) and Black Iron Tarkus was sort of boring, I liked the mage in New Londo Ruins :)
Reply
:icon0rg:
0rg Featured By Owner Dec 14, 2012
Whoa, what? A knight that can solo a giant iron golem without any assistance is boring?
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Yeah. I can solo the same knight without help too :)
Reply
:icon0rg:
0rg Featured By Owner Dec 14, 2012
I don't really care.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Ah. ok then.
Reply
:iconfranznacion:
FranzNacion Featured By Owner Dec 13, 2012  Hobbyist Digital Artist
I beat it only once. Since I played Demon's souls I found the difficulty just right.
Fav bosses (No order): Nito, Gwyn, Four Kings, Quelaag, and Sif
Weapon: I mainly used the Bastard sword
Armour: Black Knight

I never new there was a Dark Souls 2. I can't wait.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Bastard Sword? thought that was only in Demon's souls?
Reply
:iconfranznacion:
FranzNacion Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Digital Artist
It's in Dark Souls as well.
You can buy it from blacksmith Andrei in undead parish.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 14, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Oh. Interesting. :) i normally i never buy weapons, except near the beginning of my first run through, and on new game plus you don't need to buy weapons lol :)
Reply
:iconincandescentinsanity:
IncandescentInsanity Featured By Owner Dec 11, 2012  Student General Artist
Just got past that bridge dude. 's pretty good I guess. I like playing it in short bursts
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 11, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Bridge dude? The drake in Undead Parish?
Reply
:iconincandescentinsanity:
IncandescentInsanity Featured By Owner Dec 11, 2012  Student General Artist
No it's like the first area in the game. Undead burg or something? He's like a big minotaur and you have to jump off of a tower and do a drop attack to kill him. Second big boss
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Ohhh. the Taurus Demon. He's simple. and the drop attack doesn't kill him it just takes away like 50% of his health.
Reply
:iconincandescentinsanity:
IncandescentInsanity Featured By Owner Dec 12, 2012  Student General Artist
Regardless I killed him and I'm at the part after that
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
So the bridge, with the drake :)
Reply
:iconincandescentinsanity:
IncandescentInsanity Featured By Owner Dec 12, 2012  Student General Artist
Yep
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
You want help on beating the drake? And getting a strong weapon in the process?
Reply
(1 Reply)
:iconmarvelouschester:
MarvelousChester Featured By Owner Dec 11, 2012
I will say this, Four Kings on NG+ can be a brutal nightmare.
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 11, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Ohh. I'm trying to beat Sif, to get the key to th Abyss, to fight the Four Kings in NG+. This is gonna be hard. :D
Reply
:iconmarvelouschester:
MarvelousChester Featured By Owner Dec 11, 2012
Yeah...I thought the Four Kings was a push over with my Black Knight Great Axe +5 on New Game but as soon as I got to NG+...damn iron flesh did wonders before patch 1.06
Reply
:icongamerdude500:
gamerdude500 Featured By Owner Dec 12, 2012  Hobbyist Traditional Artist
lol nice :) I beat Gwyn with a Black Knight Halberd +5. And I don't really use Pyromancy unless you're talking about Fire Orb or Great Chaos Fireball :)
Reply
Add a Comment: