Shop Mobile More Submit  Join Login

Details

Closed to new replies
January 21, 2013
Link

Statistics

Replies: 23

Hi new manga script writer :D

:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 21, 2013
Hey everyone!

This site was a bit more confusing than I first anticipated, but I'm slowly getting a hang of it.

I'm here looking for artists as a manga author, but also making friends is always good :)

If anyone needs ideas for their manga or anything, I'd love to help as well!

I can't really draw worth my life, so I'm just sitting back, watching all of the beautiful artwork here, and exploring. :)
Reply

You can no longer comment on this thread as it was closed due to no activity for a month.

Devious Comments

:iconstateofgrace8:
StateOfGrace8 Featured By Owner Jan 29, 2013  Hobbyist
Hi! Welcome to DA!! I'd like to hear one of your plots very briefly? I love to draw manga but I have trouble coming up with good storylines :(
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 30, 2013
thank you!

hahaha, hmmm briefly? *hard to doooo*
I have some beginning chapters on my page you can read..

I suppose one that I'm working on now has to be during the far future a team starts out to stop the corrupt government, but ends up having to help them get rid of a man destory the time continum and thus the world. All my plots get really complicated...I should probably try to write more short stories and less huge series...
Reply
:iconferanomo79:
FeraNoMo79 Featured By Owner Jan 29, 2013
Isn't manga like comic books without superheros? >o<?
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 29, 2013
Hahah in a way...It technically means Japanes comic books, but they've become so popular that it means usually just comic books in that style now - also still including the Japanese ones too of course.
Reply
:iconferanomo79:
FeraNoMo79 Featured By Owner Jan 29, 2013
Sounds cool. I liked you're stories too! I'll have to look more into this stuff, maybe once I get better at drawing I can draw for someone who write's the stories, like you! XD
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 29, 2013
Thank you!!
Writers are ALWAYS looking for artists xD
Reply
:iconferanomo79:
FeraNoMo79 Featured By Owner Jan 29, 2013
lol I just googled it and it looks cool! Like adorable Asian cartoons! I'll definitely have to do this! hehehe So fun... @v@ Those eyes, too cute! XD squeeee! <3
Reply
:iconkuroneko-tan:
kuroneko-tan Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Digital Artist
Hi there! I'm more of a drawer, not a writer. Nice to meet ya!
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 27, 2013
Hello :)

Nice to meet you too!! Haha, yes most people here draw. What is your typically favorite thing?
Reply
:iconkuroneko-tan:
kuroneko-tan Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Digital Artist
My typically favorite thing, I guess that would be Pokemon. What's yours? OwO
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 27, 2013
hahah I mean to draw....whoops.

Favorite thing in general? erm....manga boys....hahha no I don't know. too much.
Reply
:iconkuroneko-tan:
kuroneko-tan Featured By Owner Jan 28, 2013  Student Digital Artist
Oh, I like to draw anime. And for general, yeah manga boys >w< I don't find real boys attractive anymore
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 29, 2013
haha I'm obsessed with Zoro from One Piece right now
Reply
:iconkuroneko-tan:
kuroneko-tan Featured By Owner Jan 29, 2013  Student Digital Artist
Ooh he is hot ^w^
Reply
:iconzxy8:
zxy8 Featured By Owner Jan 21, 2013
Hya. Welcome to the site :D

I'm the same as you; I write far better than I draw lol. I have written a novel and am trying to get it published, however breaking into the industry takes ages lol. How long have you been an author for? :)
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 21, 2013
hahah well, I guess never? I'm not sure what/when would make me an author.
I'm not sure I can write novels..I'm not great with putting words together eloquently.

I'm more working towards manga scripts and screenplays. I'm going to school where they have mentors from the field, so I'm hoping to get better and maybe I'll be pulled in by that. :)
Reply
:iconzxy8:
zxy8 Featured By Owner Jan 21, 2013
You said you were a manga author, so you are an author then :D
Everyone can write novels, all you have to do is try :)

That's great news :D How long have you been going to this type of school? How long have you been writing for?
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 21, 2013
haha I haven't published anything, so I feel I can't be an "author".

Mmm, I'm just starting at this school in a month - I'm super excited. But I've been writing stories for manga (never really serious until now) for years - since...2007? i dunno. I was trying to do everything myself back then, but my art is so my fail.

I used to write a lot of decent short stories and poerty, but I guess I jsut got out of the habit.
Reply
:iconzxy8:
zxy8 Featured By Owner Jan 21, 2013
Ah gotcha, I feel the same way about me too. But one day ;)

Cool. Do you know any friends who are going there too? How long is this course? Perhaps you can try and improve your art?

Ah yeah, it seems you found your true calling lol.
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 21, 2013
Mm...yea I don't know anyone else. ^^'''

But I hope to start back on my art, even if it's crap it's good hobby I guess.
Reply
:iconzxy8:
zxy8 Featured By Owner Jan 21, 2013
^_^

Then you should try; what have you got to lose? :D
Reply
:iconcarolynalane:
carolynalane Featured By Owner Jan 21, 2013
money. time. but who needs those?

HAHAHAHHA jkjk but i will. thanks for the encouragement!

what was your novel about?
Reply
(1 Reply)
Add a Comment: